УВАЖАЕМИ ПРЕДПРИЕМАЧИ,
Имаме удоволствието да Ви информираме, че до 10.12.2018 г. e отворена за кандидатстване процедурата BG16RFOP002-2.024 „Насърчаване на предприемачеството“ към Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“ 2014 – 2020 г. на кандидати с код на основна икономическа дейност в секторите, свързани с преодоляване на европейски и регионални предизвикателства.
Цел на процедурата:
Създаване и развитие на нови предприятия в приоритетни сектори на НСНМСП и специфични сфери, свързани с преодоляването на европейски и регионални предизвикателства.
Допустими кандидати:
- Юридически лица или еднолични търговци, регистрирани съгласно Търговския закон (ТЗ) или Закона за кооперациите (ЗК), регистрирани след 31.12.2016 г.;
- Mикро, малко или средни предприятия, съгласно Закона за малките и средни предприятия (ЗМСП) и Препоръка на Комисията от 6 май 2003 г. относно определението за микро, малки и средни предприятия;
- Кандидатите трябва да са независими предприятия съгласно ЗМСП;
- Кандидати, при които към датата на кандидатстване над 50% от предприятието се притежават от едно физическо лице-предприемач;
Важно: Предприемачът не трябва да има участие в управлението или да притежава над 10% собственост в капитала (да бъде съдружник или акционер) на друго юридическо лице или едноличен търговец, регистрирани съгласно ТЗ или ЗК, с изключение на такива, които не са осъществявали дейност през последните две приключени финансови години.
- Кандидати, които развиват своята основна икономическа дейност и дейността, за която кандидатстват в секторите от НСНМСП, изведени като приоритетни за създаване и развитие на нови предприятия и такива, свързани с преодоляване на европейски и регионални предизвикателства.
Клонове на юридически лица, регистрирани в България, не могат да участват в процедурата за подбор на проекти поради липсата на самостоятелна правосубектност.
Допустими дейности:
- Дейности, свързани с реализирането на пазара на предприемачески идеи (продукти – стоки и/или услуги) – задължителна;
- Дейности за визуализация на проекта.
Допустими разходи:
- За възнаграждения (вкл. здравни и осигурителни вноски за сметка на работодателя) на квалифициран персонал – до 50% от общо допустимите разходи;
- За придобиване на машини, съоръжения и оборудване (ДМА);
- За придобиване на ДНА, (вкл. за разработване на софтуер) – до 50 хил. лв;
- За материали и консумативи – до 25 хил. лв;
- За наем на работни помещения – до 25 хил. лв;
- За външни услуги – вкл. изработване на икономическа, финансова и техническа оценка на продукти (стоки или услуги), разработване на технологии за производство, изработване на пазарни анализи и проучвания, маркетингови планове за пазарна реализация на предприемаческите идеи, създаване на интернет страница на кандидата, защита на индустриална собственост на национално и международно равнище и ползване на необходимата за това експертна помощ – до 25 хил. лева;
- За участие в събития в страната и чужбина (семинари, конференции, изложения) -разходи за такси за участие, за командировки (пътни, дневни и квартирни) на квалифицирания персонал на кандидата – до 10 хил. лв;
- Разходи за визуализация – до 2 хил. лв.
Приоритет ще бъде даден на:
- Проекти на жени предприемачи;
- Проекти на лица до 29 г. (ненавършени) и на лица между 50 г. (навършени) и 64 г. (ненавършени);
- Проекти на кандидати, които са регистрирани (имат седалище) и изпълняват проекта на територията на област Видин, Враца, Монтана, Ловеч, Плевен, Силистра, Търговище, Разград, Шумен, Пазарджик, Смолян, Сливен, Кърджали, Кюстендил, Благоевград;
- Проекти, които се изпълняват в една от тематичните областите на Иновационната стратегия за интелигентна специализация (ИСИС).
Важно: Жената-предприемач следва да притежава над 50% от предприятието-кандидат към датата на кандидатстване. Изискванията за възраст следва да бъдат спазени към датата на кандидатстване. Информацията относно регистрацията на предприятието-кандидат на територията на съответната област следва да е вписана в Търговския регистър към датата на кандидатстване.
Финансови условия:
Минималният размер на безвъзмездната финансова помощ по процедурата е 50 хил. лв, а максималният 200 хил. лв, с интензитет 80 %.
Представляваната от нас консултантска и обучителна фирма ФИНСИС е готова да Ви съдейства за реализацията на Вашите инвестиционни намерения с високоефективни професионални консултантски услуги за изготвяне и бъдещо управление на обосновани проекти. Оказваме и безплатна услуга за оценка на очаквания максимален брой точки от ранкинга на проект.
За контакти с ФИНСИС: GSM: 0888/ 619 863; 0884/ 84 94 50; тел. 02/981 99 48; 02/981 99 54; 02/981 99 60. Централен офис в гр. София-1000, ул. Петър Парчевич №55, ет.1; локални офиси в Бургас и Банско; е-mail: office@finsys-soft.com; www.finsys.bg.
С УВАЖЕНИЕ:
Д-р НИКОЛА ХРИСТОВИЧ,
УПРАВИТЕЛ НА ФИНСИС
